Między słowami

2020

Agata Hemmerling

Między słowami

Skuteczna komunikacja na co dzień

Książka o komunikacji w życiu codziennym.

Komunikacja odgrywa niezwykle ważną rolę w naszym codziennym życiu. Ma znaczący wpływ na relacje, jakie budujemy z innymi ludźmi, co z kolei przekłada się na nasze subiektywne poczucie szczęścia, a w konsekwencji – na zdrowie psychiczne. Główną funkcją komunikacji jest nadawanie i odbieranie informacji, jednak gdy do naszych wypowiedzi dołączają emocje, sprawy zaczynają się komplikować. Nieokiełznane emocje mogą stanowić dla nas zagrożenie. Jeśli je oswoimy, staną się naszymi sprzymierzeńcami.

Między słowami to zbiór praktycznych wskazówek, które pomogą Ci popracować nad relacjami, jakie budujesz z innymi ludźmi. Znajdziesz w nim narzędzia umożliwiające naukę bezpiecznego wyrażania własnych myśli i emocji. Poznasz psychologiczne mechanizmy, którym ulegamy w naszym codziennym życiu. Kilka lat temu poznanie tych zagadnień pomogło mi spojrzeć na siebie i swoich rozmówców z innej perspektywy. Dziś chcę podzielić się tą wiedzą z Tobą. Zapraszam Cię do świata komunikacji, w którym najciekawsze jest to, co skrywa się między słowami.

Agata Hemmerling

Agata Hemmerling jest psychologiem konsultującym w nurcie terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach, psychodietetykiem i studentką szkoły psychoterapii poznawczo-behawioralnej Uniwersytetu SWPS pod kiero­wnictwem dr. Agnieszki Popiel i dr. Ewy Pragłowskiej. Głównym obszarem jej zainteresowań jest psychologia dzieci i młodzieży oraz psychologia biznesu. Na co dzień zajmuje się psychoedukacją, propagując wiedzę psy­chologiczną i zdrowe – w kontekście zdrowia psychicznego – podejście do życia.

Spis treści

Wstęp

Część I

Rola komunikacji

Aktywne słuchanie

Szumy komunikacyjne

Komunikat Ja

Kwadrat komunikacyjny

Analiza Transakcyjna

Zakończenie

Część II

Słucham?

Ja czy Ty?

Ile boków ma kwadrat?

Rodzic, dziecko czy dorosły?

Bibliografia

Między słowami

forma: e-book

liczba stron: 58

rok publikacji: 2020

ISBN: 978-83-958265-0-4

odbiorcy: wszystkie osoby zainteresowane mechanizmami komunikacji międzyludzkiej w życiu codziennym

Opinie czytelników

Po przeczytaniu Twojego e-booka postanowiłam wyprowadzić w życie kilka sposobów na poprawienie komunikacji z otaczającymi mnie ludźmi i zadbać tym samym o siebie (mam ogromny problem z wyrażaniem swoich uczuć i opinii, jeśli mogłyby one w jakiś sposób urazić druga osobę). I wiesz co? To działa! Dziękuję! Doskonale rozumiem historie ze szklanka. To była środa 8.07 - czyli trzeci dzień po powrocie do pracy. Wydawało mi się, że kompletnie sobie nie radze. Coś, gdzieś usłyszałam. W drodze powrotnej ktoś na mnie krzyknął, że stoję w złym miejscu. No i po powrocie wybuchłam. Pol godziny płaczu. I generalnie cale popołudnie zepsute. Po przeczytaniu Twojego e-booka w niedzielny poranek myślałam co mi pomaga w takich stresowych sytuacjach. I zdecydowałam, że wracam na siłownię. Po raz kolejny dziękuję!

Zaczęłam tez stosować „parafrazę” w rozmowach i zauważyłam, że to magiczne narzędzie do komunikacji. TAK JAK MÓWISZ! Osoby z którymi rozmawiam zaczęły mówić więcej, chętniej. Parafraza jest ekstra! Próbowałam też „zadawania pytań”. Być może robiłam to błędnie, bo w tym przypadku jedna z koleżanek odbierała je jako atak. Wiem, ze przede mną daleka droga zanim stanę się dobrym rozmówcą. Ale od czegoś warto zacząć. Schemat EMOCJA-ZACHOWANIE-POTRZEBA-PROŚBA też bardzo do mnie przemawia. Nie miałam zbyt wielu okazji do praktyki w tej kwestii. Ale jak tylko będzie okazja, obiecuje Tobie i sobie go wypróbować. Bo wiesz? Ja zbyt często używam właśnie zwrotów typu „zawsze to ja muszę sprzątać”.

I kwadrat komunikacyjny. Otworzyłaś mi tym oczy! Nie zdawałam sobie, ze ludzie tak różnie mogą odbierać jeden komunikat. Niesamowite. I absolutnie prawdziwe. Zaczęłam na to zwracać szczególną uwagę.

Finalnie uważam e-book za bardzo przydatny. Czyta się go niezwykle lekko. Przyznam szczerze, ze przeczytałam go kilka razy. Bardzo chciałabym zacząć komunikować się z ludźmi w zgodzie ze sobą i z nimi. Chce nauczyć się wyrażać swoje emocje. Wierze, ze narzędzia i sposoby które tutaj przedstawiłaś mi to ułatwia. Dzięki Tobie dostrzegłam w sobie zarówno wady, jak i zalety – jako rozmówcy. Wady będę eliminowała. A nad zaletami pracowała tak, żeby dawały mi życiowe korzyści.

Dziękuję za Twój e-book. Z niecierpliwością czekam na kolejne.

Kasia

Moja ocena tego ebooka to 10/10. Przeczytałam jednym tchem i nie jestem zmęczona. Przeciwnie, mam ochotę testować to wszystko w rozmowach z bliskimi i w ogóle z innymi ludźmi. Złapałam się na tym, że sama w trakcie rozmowy, zamiast słuchać, myślę o tym, co chcę zaraz powiedzieć. Będę nad tym pracować, dzięki Tobie. Bardzo mi się podoba. Kawał dobrej roboty. Uważam, że przyda się ta treść wielu ludziom.

Patrycja

Pobierz publikację w postaci e-booka

plik PDF • 1 MB